Маркетингът на компаниите за близост до клиента

Маркетинг на афинитета действа, когато марката използва силното емоционално влечение, което клиентите изпитват към нея и по някакъв начин добавя стойност за него. Това може да бъде дадена инициатива, в която компанията се стреми да ангажира по-лично своите „фенове”, освен продажбата на продуктите. Друга възможност е, когато друга фирма работи с тази търговска марка, за да добави нова стойност към нея и така да се облагодетелства. Примерите за марки, използващи емоционалния афинитет на клиентите, за да ги ангажират по-дълбоко и да се свържат с техните желания, са отличен маркетинг. Те включват:
1. Hewlett Packard, стремяща се да ангажира аудиторията на графичните дизайнери чрез създаването на „HyPe Gallery”, където любителите и утвърдените дизайнери могат да излагат своите проекти и да дискутират различни въпроси и идеи.
2. Illy – италианската компания за кафе, създала няколко посланика на кафето, които обикалят Европа на велосипед. Те разговарят с хората за това, какво прави едно кафе прекрасно и какво прави Illy, за да постигне това.
3. Land Rover, която кани своите клиенти да пътуват до Париж на нейни разноски, за да отпразнуват пускането на пазара на нов модел. Това е начин да приобщи клиентите и те да се чувстват част от постижението на компанията, подтиквайки ги да останат посланици на марката.
Съвместен маркетинг на компаниите

Други марки вероятно също се стремят да използват тази склонност на клиентите да пазаруват на емоционална основа. Те си сътрудничат с партньори от други категории и дейности. Така достигат до нова аудитория и мнението на потребителите за бранда се променя. Това е един от най-лесните и евтини начини за създаване на марка и много успешен маркетинг.
Разбира се, необходима е прозрачност между партньорите, които трябва да полагат усилия, за да намерят допълнителни емоционални и осезаеми връзки. Откритите асоциации на емоционално равнище – нови продукти или услуги – е необходимо да гарантират на двете страни (компаниите), че са ценни за тях и за потребителя. Примерите за партньорство на търговски марки, на базата на афинитета включват:
1. Philips, които работят с Nike, за да предлагат цялата гама от устройства и технологии за развлечение, създадени да удовлетворяват потребностите на клиентите. Philips достигат до нови пазари, а Nike печели увеличаване на влиянието на своята марка.
2. Intel работят съвместно с други марки при промотирането на компютри, за да представят и рекламират своите микропроцесори – чрез „Intel Inside”. Заради такива кампании, често се случва клиентите да търсят марка компютър Intel, а не хардуерната марка.
Вижте примери за съвместен маркетинг:







Когато става дума за дигитален маркетинг, вариантите за така наречената колаборация между два бранда е често срещана. Партньорските взаимоотношения между компаниите са маркетингова стратегия за привличане на аудиторията от „запалени“ потребители на техните марки. За популяризиране на нови продукти или услуги, тази стратегия е много подходяща и полезна за брандовете. Компаниите постигат отлични резултати по време на рекламните си кампании и са доволни от това. Едновременно с това и другата основна цел – печелене на нови клиенти – е изпълнена.